Podobno ktoś na Targach Rzeczy Ładnych rzucił kiedyś o nich tekstem: „Wy to taka Polska Patagonia”. I choć to tylko spontaniczny komentarz, w zespole przyjęto go jak komplement najwyższej próby. Bo za tą marką stoi przecież pomysł, który od początku miał być czymś więcej niż ubraniem – miał być manifestem. Czy twórcą marki POLAS udało się osiągnąć swój cel? Sprawdźcie sami!
POLAS to polska odpowiedź na oldschoolowy streetwear z charakterem. Slogan „POLAS for every Golas” to nie tylko gra słów – to wspomniany we wstępie manifest. Bo każdy zaczyna jako Golas, a marka tworzy Polasy właśnie z myślą o tej pierwotnej autentyczności. Oversize?owe kroje są uniwersalne i pasują niemal każdemu – niezależnie od sylwetki, wieku, czy stylu. Marka swoje produkty kieruje do tych, którzy cenią sobie oryginalność i chcą pokazać swoją osobowość przez ubranie, które naprawdę ma coś do powiedzenia.



POLAS – polski polar
POLAS to przede wszystkim POLSKI POLAR – materiał z włókien poliestrowych, który jest lekki, ciepły i wyjątkowo trwały. To nie przypadek, że twórcy marki, go wybrali – dobrze zaprojektowany polar może służyć przez lata, a przy odpowiedzialnym podejściu ma realnie mniejszy ślad środowiskowy niż szybka moda z bawełny niskiej jakości! Ze ścinków szyją akcesoria, a część trafia do schronisk – żeby pieskom było miękko i ciepło, tak jak trzeba. Prawda, że piękna inicjatywa?
POLAS – materiały użyte w produkcji
W POLAS stawia się na lokalne pochodzenie surowców – większość materiałów i akcesoriów kupowanych jest w Polsce. Wyjątki to tylko to, co najlepsze w swojej klasie: włoski jedwab oraz suwaki YKK z Japonii. Wszystkie podzespoły do produkcji Polasa wybierane są i kupowane osobiście, dzięki czemu twórcy mają pewność, że nawet nici, którymi szyją i haftują, będą długowieczne. A Wy macie pewność, że do Waszych rąk trafi wysokiej jakości produkt!
Szycie odbywa się lokalnie, w małej rodzinnej szwalni, z którą POLAS ma dobrą relację. Biznesy wspólnie rosną, a stały kontakt pozwala dbać o detale. Taka synergia sprawia, że każda rzecz nabiera wyjątkowego charakteru i autentyczności.



Bluza polarowa POLAS
Główny produkt, bluza polarowa „Polas”, ma oversize’owy krój inspirowany latami 80. i jest unisexowa. Jak się dowiedzieliśmy, z biegiem czasu Klienci zaczęli nawet używać słowa „Polas” tak, jak mówi się o „Adidasach” – np.: noszę Polasa (bluzę polarową); noszę Adidasy (buty sportowe).
Czemu się dziwić? Twórcy kochają bawić się kolorami, tkaninami, haftami i najdrobniejszymi detalami. Współpracują także z artystami o podobnym vibe, którzy tworzą dla nich unikalne grafiki.
Celem nie jest stać się kolejnym „Adidasem”, ale zbudować silną markę, która wyróżnia się autentycznością i indywidualnością.
„Nie chcemy być marką, której krój i charakter znikają w tłumie podobnych brandów – zależy nam, by POLAS miał swój niepowtarzalny styl i był rozpoznawalny.” – mówią o sobie założyciele marki.
Pablo Polas – brand hero!
Brand hero marki to Pablo Polasso – choć dla znajomych po prostu Pawełek. To mały urwis, który czerpie z życia pełnymi garściami. Jego haft znajdziesz na karku każdego Polasa, zawsze w innej wersji, dopasowanej do modelu. W SHANTI Pablo medytuje, w ŚWIEŻAKU z zapałem ćwiczy. Jest trochę jak osobisty coach – z humorem i luzem przypomina, żeby dbać o siebie i robić rzeczy, które dają frajdę.





Szyją z myślą o różnych pokoleniach!
Twórcy POLAS nie projektują tylko na tu i teraz ? ich ubrania mają przetrwać więcej niż jeden sezon i więcej niż jedną modę. To marka łącząca pokolenia: dla tych, którzy pamiętają polar z czasów dzieciństwa, i dla tych, którzy odkrywają go po raz pierwszy. Oversize’owe kroje, wyraziste kolory i charakterystyczne detale sprawiają, że każdy model ma swój unikalny vibe, a przy tym pozostaje uniwersalny.
Dziś POLAS to już nie tylko kultowa bluza polarowa. Marka rozwija się w różnych kierunkach – są już Tisy, w drodze dresy ze wstawkami z polaru, dwustronna kamizelka i miękkie body. Wszystko z charakterystycznym odblaskowym detalem, który stał się znakiem rozpoznawczym.
POLAS to także 11 wersji kolorystycznych, z których każda ma swoją osobowość – od flagowego WARIATA z przeciwdeszczowym kapturem i wywietrznikami, po SHANTI z ręcznie tkaną taśmą z Rishikeshu czy edycje limitowane jak FURRY i CALMA. Na uwagę zasługuje również kolekcja ?Saga Japońska? ? siedem modeli z bawełnianych tkanin z Tokio, każdy opowiadający własną historię. A że z POLASEM nie ma nudy, marka pojawia się też na festiwalach – w zeszłym roku na Półwyspie Helskim debiutowali, rozwożąc Polasy kultowym Volvo 240 wersja Polar. I tak, ten samochód stał się częścią całej tej barwnej historii …
Historii, która trwa w najlepsze! Na dzisiaj, tj. 26 czerwca 2025 przypada bowiem rocznica powstania marki POLAS! Wbijajcie na oficjalną stronę marki, przybijcie „wirtualną piątkę”, złóżcie życzenia, a przede wszystkim zaopatrzcie się w swojego polasa!


































