Rok 2012 był naszym zdaniem bardzo owocny dla większości polskich marek streetwear?owych. Niektóre z nich ugruntowały swoją pozycję na rynku, a inne dopiero ?ujrzały światło dzienne?. Jedno jest jednak pewne – w minionym roku do sprzedaży trafiło mnóstwo oryginalnych, nietuzinkowych i niepowtarzalnych produktów, które były i są nadal prawdziwymi hitami na naszym ?podwórku?. Nie ma co ukrywać – dzięki rozwojowi polskiego streetwear?u powstała również idea Poldonstore.pl, dzięki czemu od 1 lipca 2012 mogliście przeczytać ponad 270 postów dotyczących nowości, promocji oraz innych dziedzin dotyczących TYLKO polskich marek!
Dziękujemy Wam za rok 2012 i zachęcamy do przeczytania naszego podsumowania, w którym wybraliśmy 10 najlepszych naszym zdaniem produktów, które pojawiły się w sprzedaży. By nie faworyzować danych marek, zdecydowaliśmy się umieścić po jednym produkcie każdej, bez względu na dalsze kolekcje. W wyborze kierowaliśmy się takimi czynnikami jak wygląd, oryginalność, wykonanie, materiał, cenę itd. To nasze opinie, z którymi oczywiście możecie się nie zgadzać. Jesteśmy jednak przygotowani na falę komentarzy więc każdy mile widziany. O gustach podobno się nie dyskutuje. Nie ma więc co przedłużać, zaczynamy:
10. T-shirt CIRIS model #8:
Koszulek z kieszonką powstaje ostatnimi czasy mnóstwo. Jednak większość z nich wydaje się być szyte na ?odpieprz?. Wzory się powtarzają, grafiki również. Naprzeciw wychodzi jednak marka Ciris, która wypuściła w tym roku koszulkę #8! Oprócz oczywistych dla marki walorów takich jak materiał i wykonanie warto zwrócić przede wszystkim uwagę na charakterystyczną kieszonkę. Wykonana z eko-skóry z motywem góralskim dodaje koszulce mega stylówy, której na próżno szukać wśród podobnych produktów. Podobają się nam rózwnież podwijane rękawy, które dodatkowo urozmaicają t-shirt. ?Dwa w jednym jak szampon z odżywka, jak margaryna z masłem.?
9. Czapka URBAN FLAVOURS Local Pirate:
Jedyna zimowa czapka w zestawieniu. Urban Flavours znany jest z zamiłowania do czapek, które przełożyli w pełni na Lokal Pirate. Niby zwykły napis, ale bardzo chwytliwie dobrany do dzisiejszych czasów. Krój klasyk, kolor klasyk, a jednak bomba sprzedażowa! ?Jeśli jesteś prawdziwym piratem i zrabowałeś już nie jeden okręt, tudzież monopolowy, to czapka dla Ciebie!?. Zgadzamy się w 100% i wstawiamy czapę na 9 miejsce w zestawieniu. Musimy także polecić inne czapki marki, chłopaki mają do tego smykałkę!
8. Bluza WEPEACEIT Crewneck Camo:
Od zawsze byliśmy fanami szarych, klasycznych bluz. Czy to z kapturem, czy bez – liczył się przede wszystkim kolor i styl. Jakże nasze buzie były szczęśliwe kiedy na świat wyszła bluza WEPACEIT Camo! Dzięki wstawce we ?wracający do łask? motyw moro oraz łatą na łokciach zyskała w naszych oczach na miano prawdziwego nietuzinkowego produktu! Do tego jest wygodnie skrojona, dopasowana do sylwetki. Dla lubiących oryginalne rozwiązania moro znajduje się również w środku bluzy. To najlepszy po kurtce MISBHV przykład, że klasyk wcale nie musi być wycudowany, by mógł zyskać uznanie wśród odbiorców. Taka właśnie jest naszym zdaniem bluza Camo, dostępna w szerokiej rozmiarówce od M do XL w cenie tylko 169 PLN!
7. Koszulka SHADE CLTH College:
Koszulek z numerem było już sporo. Ciężko wyróżnić się z takich ilości, a tym bardziej zaistnieć z takim produktem wśród innych, większych marek. Ta sztuka udała się jednak marce Shade, która przygotowała w tym roku model College. Świetnie dobrany kolor, wyraźne nadruki wykonane sito drukiem oraz ciekawe logo na piersi i paski na rękawach, sprawiają, że obok koszulki nie można przejść obojętnie. Warto dodać, że mimo iż nie jest to zwykły t-shirt, mieści się w ich cenie. Na oficjalnym sklepie jeszcze dostępna za 79 zł!
6. Kamizelka TURBOKLOR Altana Vest Grey:
Kamizelka jest zawsze produktem, który wzbudza naszą wyobraźnię jeżeli chodzi o ubiór. Idealne rozwiązanie dla osób, które są ciepło lubne, ale nie są zwolennikiem kurtek przejściowych. Zamiast standardowych rozwiązań Turbokolor zaproponowało model Altana Vest w szarym kolorze, który idealnie leży np. na flanelowych koszulach w kratę. Kamizelka pasuje zarówno do jeansów jak i chinosów, czy innych spodni. Przy okazji jest jeszcze funkcjonalna – na piersiach 2 kieszenie zapinane na napy oraz 2 kieszenie na dole. Mimo sporej cenie wyjściowej (399 PLN) można ją już dostać za 299 zł, choć tylko w rozmiarach M i S. Najpopularniejsze L już dawno wyprzedane. Maksymalna stylówa!
5. Spodnie HAZEL21 Classic Chino:
Jak niegdyś wspomniał sam Ralph Lauren, chinosy to spodnie klasyczne, a zarazem nowoczesne. Wywodzące się z Filipin trafiły najpierw do Ameryki, a później do Europy, gdzie dwa lata temu okazały się prawdziwym hitem modowym. W Polsce zyskały uznanie dzięki zagranicznym markom wprowadzających je na krajowy rynek. Nie mogło również zabraknąć chinosów w polskich projektach. Z klasykiem postanowiła zmierzyć się marka Hazel21, którego model Classic zasługuje naszym zdaniem na spore uznanie! Zawiera w sobie wszystkie cechy, które decydują o wyjątkowości spodni chino. Mają lekko zwężane u dołu nogawki, które można podwinąć (pod spodem delikatne paski biało niebieskie), ukośnie wszyte przednie kieszenie, zapinane na guziki, w najbardziej popularnym dla tego kroju kolorze khaki. Do tego przystępna cena jak na spodnie – 169 PLN. O popularności produktu może również świadczyć szybka wyprzedaż najpopularniejszych rozmiarów, czyli M i L. Naszym zdaniem zdecydowanie produkt, który zasługuje na miejsce w pierwszej trójce!
4. Okulary TRANSMISSION Apache:
Klasyczny wygląd ?wayfarer? przeszedł przez ręce i myśli twórców marki Transmission, czego efektem są drewniane okulary Apache. To prawdziwy majstersztyk oraz innowacyjny produkt na naszym rynku. Oczywiście marka ma w swoim dorobku sporo świetnych produktów, ale w zestawieniu padł wybór właśnie na okulary. Co prawda doskonale znamy ich odpowiednik zagraniczny, ale to nie zmienia faktu, że Apache są wspaniałym gadżetem cudownie wpojonym w charakter marki Transmission. Warto dodać, że są ręcznie wykonywane, a każda para jest unikatowa (słoje drewna gwarantują niepowtarzalny wygląd). Wyposażone w soczewki: filtr polaryzacyjny oraz 100% UVA/B, brązowe, pakowane w ręcznie szytym etui. Naprawdę świetne!
3. Kurtka MISBHV Vanilla-black Leather Sleeve Jacket:
Wydaje się, że klasyczne ubrania bardzo ciężko oceniać względem innych produktów. Naszym zdaniem kurtka MISBHV jest właśnie takim klasykiem, który niekoniecznie wyróżnia się wśród produktów tego typu. Kurtka bejsbolówka jest krojem, po który sięgało już naprawdę sporo marek, a w kolekcji Spring/Summer 2012 pojawiła się również pod logiem właśnie MISBHV. Wybór padł na Vanille, gdyż mimo wszystko lekko odróżnia się od innych delikatnością i precyzyjnym wykonaniem. Brak sporego logo na piersi bądź plecach sprawia, że możemy ją założyć zarówno na imprezę jak i na bardziej oficjalne wypady. Dobór kolorów również daje spore możliwości stylizacji dla dziewczyn, które pokochały ten produkt na tyle, że w kilka dni zniknął z ?wirtualnych półek? oficjalnego sklepu marki. W tym przypadku odstraszać mogła nieco cena, ale naszym zdaniem 390 zł za taką kurtkę to jeszcze nie koniec świata! Wystarczy ją raz założyć, by przekonać się, że mamy rację!
2. Snapback THEHIVE CLOTHING X URBAN FLAVOURS Street Cats:
To jedyna czapka z daszkiem w zestawieniu. Na miano hitu zasługuje przede wszystkim dzięki jednej z najszybszych wyprzedaży! Produkt okazał się hitem i zniknął ze sprzedaży dosłownie w kilka dni. Oczy przykuwa zwłaszcza wzór w panterkę, który widnieje na daszku czapki. To klasyczny snapback zapinany na skórzany pasek, który można dowolnie regulować, dzięki czemu założy ją osoba zarówno z małą głową jak i tą większą. Dodatkowo stylowe i dobrze wykonane szwy z logo Urbanów i TheHive oraz główny napis ?Street Cats Gang?. Czy w erze kota jako najlepszy środek marketingowy można sobie wyobrazić lepszy produkt? Hehe chyba nie:) Od tej czapki zaczęła się w Polsce moda na panterkowy wzór.
1. RUSH DNM Jacket M65:
Na pierwsze miejsce zasłużyła naszym zdaniem kurtka Rush M65! To według nas jeden z najbardziej oryginalnych produktów w zestawieniu oraz przede wszystkim odważny krok założyciela marki, Rafała Lejmana, który nie bał się wyjść poza ogół i zaryzykował dając nam właśnie M65! Nie przypadkowo wzięła się taka nazwa, gdyż to klasyczny krój wojskowy. Wykonana z lnu, z podszewką w kratę, która wypełnia również kieszenie i spody rękawów. Kurtka świetnie prezentuje się na zdjęciach, ale gwarantujemy, że na żywo wygląda jeszcze lepiej! Mimo iż jest to specyficzny produkt, trafił w różne gusta o czym może świadczyć fakt, że szybko zniknęła z oferty oficjalnego sklepu. Przypominamy, że dostępna była w cenie 329 zł. Zdecydowany lider zestawienia!
W zestawieniu pomagał nam YOWLOSKI, który podesłał kilka ciekawych propozycji. Otwarcie mówi, że nie zgadza się z naszą TOP 10, a Wy?;>
[…] w Polsce doczekał się swoich zestawień, które mieliśmy okazję publikować w przeszłości (top 2012 / top 2013). W poprzednim roku nie udało się nam zaprezentować naszych wyborów dlatego w tym […]